Vajh miért ez van elől? Tiszta ciki... A megalázottak dalából



Tudod-e barátom, délceg vígság
megint el van k..va, ez mégsem hívság!
Mindent elmondtál, de mákvirág
még lehet belőled, ha szagod fogják!

***

Jobb, ha ismét megcselekszem
és kénytelen magamra eresztem
ideig vagy óráig megint
egyfajta rend, netán módszer szerint
s lesz majd egy szint, mit megütöttem
míg te biztattál, s én meggyűlöltem,
belevághatok megfelelni,
neked megint érdemessé lenni!

Vagy tetszik, tán ha önző vagyok
és pofán vágom minden dalod?
- Nem tudod eszik-e vagy isszák,
csak megnyílnak a rémes kulisszák!
Segély vagyok és kiáltozok,
de érted többé nem mozdulok,
mert én is élek, évek mérik,
és nélküled emelkedek az égig!

***

Gyatra szent és áldicséret,
ajnározó végítélet...
Búcsúzom most szép barátom,
oda veled minden álmom!